SEMINARIO PERMANTE IES XELMIREZ I REDES SOCIAIS E CONFLITOS ESCOLARES
XUSTIFICACIÓN.
No
mundo actual a escola non pode vivir de costas ás novas tecnoloxías . As oportunidades
que nos brindan as redes sociais, os
dispositivos móbiles e as distintas tecnoloxías da información e comunicación
poden ser moi útiles nas nosas aulas, pero, sabemos cómo evitar un uso
inapropiado? somos capaces de percibir situacións de conflito e ciberacoso nos
nosos centros escolares? Estas e outras cuestións acerca do tema fixéronnos
reflexionar e por iso pensamos en afondar neste asunto que preocupa moito aos
docentes hoxe en día.
As cifras
falan de que máis dun 3% do alumnado sufre ou sufriu acoso nos últimos anos, un
10% séntese ameazado, un 19% admite ter acosado algunha vez e o 81% está
preocupado polo tema do ciberbullying, por iso consideramos que abordar o
asunto é necesario neste momento.
As
tecnoloxías son ferramentas importantes na formación, na socialización e no
ocio dos adolescentes, pero un mal uso pode resultar danoso e conlevar
situacións lesivas nos menores afectados polo “ciberacoso”, é dicir, o acoso
escolar que emprega como medio as TICs. Así que queda recollido no artigo 28 da
Lei 4/2011 incluindo este feito como unha extensión da definición de acoso
escolar. No punto 2 do artigo 12 da devandita lei, recóllese que esas condutas do alumnado realizadas fóra do
recinto escolar, relacionadas coa vida escolar e lles afecten aos compñeiros ou
membros da comunidade educativa, constitúen acoso escolar consonte ao artigo
28.
Asemade, na
Lei 4/2011, no artigo 15, establécese como conducta
gravemente perxudicial para a convivencia a grabación, manipulación e difusión
por calquera medio de imaxes ou información que atenten contra o dereito á
honra e dignidade da persoa, intimidade persoal ou familiar e a propia imaxe dos demáis membros da
comunidade educativa.
Así as cousas, os docentes querremos conseguir
erradicar esas condutas e consguir que as novas tecnoloxías sexan unha fonte de
experiencias positivas por iso o obxectivo deste gruopo de traballo é conseguir detectar un problema, e resolvelo, intervindo
de forma crítica, reflexiva e preventida. A orientación do noso traballo
pretende ser restauradora, non punitiva,
dirixida a brindar oportunidades, e a traballar de maneira comprometida
sobras as prácticas cotiás nas redes sociais .
Contamos con
un protocolo de actuación oficial, pero antes de recurrir ás medidas últimas sancionadoras,
creemos que é fundamental a prevención, e a detección precoz destes
comportamentos, así como a reeducación. Por iso plantexamos unha serie de
actividades enfocadas a traballar na titoría de maneira participativa.
O noso
traballo estructúrase en tres partes nas que abordamos de forma práctica os
conflictos provocados polo chamado ciberacoso ou “ciberbullying”:
Prevención, detección e actuación.
Na primeira
parte da nosa proposta traballamos unidades didácticas, dinámicas de grupo de
xeito que teñan un efecto de sensibilización cara este tema. A prevención
require eduación en valores, por iso podemos traballar o os conflitos por
ciberacoso de maneira interdisciplinar.
Na prevención
temos unha responsabilidade compartida entre nais/pais, centros, institucións,
e os propios alumnos e alumnas.
Os pais e
nais deben investir tempo en estudiar e
esculcar as redes sociais, en poñer normas e límites, en comunicar valores,
sende eles os propios modelos a seguir, co seu exemplo. Nos centros e institucións
debemos facer un uso responable das TICs implementando sistemas de screenning e
detección precoz, pasando nas clases cuestionarios, e estando moi atentos ao
que sucede ao noso redor, e por suposto, facer protagonistas do su propio
proceso de prevención ao adolescentes que
conviven con esta realidade diaria mediante obradoiros e actividades
para traballar a autoestima, a empatía, a asertividade, a resolución de
conflitos e alternativas de lecer.
Nós como
docentes debemos ACOLLER, AXUDAR E ACTUAR
para conseguir cambiar estes comportamentos .
Neste
traballo propoñemos un plan de prevención dende a acción titorial, con
diferentes aplicacións didácticas para traballar nas aulas de titoría e tamén
unha pequena guía de detección con sinais de alerta para detectar
víctimas e agresores, incidindo na importancia de programas de educación en
valores e habilidades sociais do espectador como elemento que posibilita un cambio radical cando se produce
unha situación de acoso, finalizando con unha breve guía do profesorado para
actuar.
Por iso,
observar determinados comportamentos é fundamental para previr e detectar o
acoso escolar, non ignorar estes sinais, identificalos e non ocultar nunca
estes comportamentos, denunciando no centro para poder intervir.
Comentarios
Publicar un comentario